Delhi Mumbai után India második legnagyobb metropolisza. Lakossága 12,8 millió, az elővárosokkal közösen 22 millió fő. 4 Észak-Indiában, a Jamuna szélén terül el. Delhi központilag irányított szövetségi tájék Delhi Nemzeti Fővárosi Környék (NCT) néven, amely a Nemzeti Fővárosi Régió (NCR) része. Az alkotmány 1991-es módosítása egyedi státust adott Delhinek a szövetségi területek közt. Korlátozott hatáskörű saját törvényhozó tanácsa van. Delhi éghajlata a félig száraz trópusi és nedves trópusi (monszun) közti átmeneti klíma. A nyarak hosszúak, április elejétől októberig tartanak, ez a monszun időszaka. A vízhiány leginkább júniusban, a monszun megérkezése előtt gyakori. A nyári hőhullámok évről évre több tucat ember halálát okozzák. A tél novembertől januárig tart, igen ritkán előfordul fagy is. Az eddig regisztrált abszolút minimumhőmérséklet 0,6 C, a maximumérték 47 C volt. Az évi középhőmérséklet 25 C, a leghidegebb és legmelegebb hónap hőmérséklete 14 C emellett 33 C. Az átlagos éves csapadékmennyiség 714 mm, melynek terjedelmes része a júliusi és augusztusi monszun alatt hullik. A monszun a sokévi statisztika alapján leggyakrabban június 29. környékén érkezik Delhibe.
A tömegközlekedés eszközei Delhiben a buszok, a motorizált riksák, a metró, a taxi és az elővárosi vasút.
A busz a legkedveltebb tömegközlekedési tárgy, a egész igény 60%-át ez a közlekedési megoldás elégíti ki. Az állami tulajdonban található Delhi Közlekedési Társaság (DTC) egy jókora buszüzemeltető vállalat a településben. A DTC üzemelteti a Föld legnagyobb, környezetbarát buszokból álló flottáját. Bár az utóbbi években mérséklődött a közúti közlekedés által okozott légszennyezés, ennek mértéke még mindent összevetve is magas. Jelen pillanatban egy nyomvonalon van villámgyors autóbusz-közlekedés. Ez Delhi kapuja és Ambedkar Nagdar közt szállítja az utasokat.
A Delhi Metró a település legnagyobb részén üzemel. 2010-ben a metró öt vonalat működtetett. Az első vonal Rithala és Shahdara, a második egy Vishwa Vidyalaya és a center közti metróalagútban, a harmadik mindazonáltal Indraprastha, az Barakhamba út és Dwarka közt közlekedik.
A hálózatot a szélsebes ütemben fejlesztik. A III. és IV. ütem az elképzelések alapján 2015-re és 2020-ra készül el. Ekkor a hálózat egész hossza 413,8 km lesz, mely hosszabb a londoni metró úthálózatánál.